Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

söndag 8 februari 2009
Alltså, vi har en granne som inte är klok. Tack och lov bor han inte i vår brf men den bredvid. Han har iallafall en parkeringsplats på gatan. I fredags var det någon som tagit den, förmodligen någon som inte visste att den var reserverad och förmodligen var gärst till någon bende i deras hus. Iallafall så när grannen kommer hem så upptäcker han att han inte har någonstanns att stå utan dubbelparkerar helt sonika den som snott hans plats. So far so good. Bara det att sen gor han lös på bilen, tejpar upp lappar med silertejp på den och lindrar ett varv runt hela för att vara säker på att terorisera. KAn tro att ägaren av den felparkerade bilen blev riktigt sne, det hade iallafall jag blivit, visst skyll sig som inte kan läsa skyltar, men silvertejp på lacken???!

Igår var vi på 30 års fest hos bästa Johanna, hennes sambos fördelsedag! Mycket trevlig kväll med skratt och trams. JAg fick dricka gott jordgubbsvin, alkoholfritt så klart, å så åt jag av dom supergoda kladdkakemuffinsarna! Vi var hemma vid 01 och sov enda till 10 idag, Wilma sov hos mormor och hade fått prova på akvarell målning på morronen idag.

Eftermiddagen har präglats av hustittande, galet svårt att veta hur man vill ha det faktliskt. Men hur vi än vrider och vänder på det så kommer vår lägenhet bli för liten förr eller senare. Våra komunval är dock ganska begränsade då jag vill att vi ska bo i en komun som erbjuder mer än 15 timmars dagis för syskon när man är föräldaledig. Så det lämnar oss vid följande ställen:

- Solna (ont om villor och radhus här, framför allat i bra prisklass)
- Stockholm, skulle kunna tänka mig Kälvesta/Vinsta/Södra Hässelby utom hässelby gård
- Sollentuna, gärna Viby
- Nacka, tokdyrt
- Upplands-Bro, låååångt bort

0 personer tycker något:

Skicka en kommentar

Etiketter