Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

måndag 24 november 2008
Någon som e förvånad?

Vi 08 kan inte köra bli när det blir snö. Det är fakta. Vi kan inte ens fungera om det blir snö. SMHI ber oss stanna hemma och alla är insnöade. För de som ändå vill bemästra vintern och tar sig ut kommer en chock. Folk har inte satt på vinterdäck men är ute och kör endå. Personer som tänkt sig komunala resmedel får stå och vänta och vänta. Våra pendeltåg är nämligen gjorda för att fungera i Buenos Aires så dörrarna går inte att öppna eller så har bromsarna frusit. Bussarna som inte heller är gjorda för svensk vinter startar inte för att dom går på biogas och det är för kallt ut. Eller så startar dom fast kommer inte längre än till första uppförbacken.

Jag var en av dom som trotsade vintern och gav mig av mot Norrtälje på morgonen, snön yrde hela vägen och hastigheten pendlade mellan 60 och 80 hela vägen. Väl där så var det ju oxå kaos, dom e ju nästan 08. 2 meter höga snövallar, inga plogbilar så långt ögat nådde å så minst 18 stillastående bussar... Varför blir stockholms län helt lamslaget när det blir vinter? Den kommer ju varje år.

1 personer tycker något:

Anonym sa...

Ler när jag läser ditt inlägg. Men visst är det fantastisk när det blir vinter i Sverige.
Själv är jag från Uppsala, här ställdes skojskjutsar in, skolor stängde (på landet)
Och plogningen? Ja, den ska vi inte tala om!

Skicka en kommentar

Etiketter