Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

måndag 24 november 2008
För att förgylla min tid i Norrtälje passade jag på att träffa en bardomskompis och hälsa på på hennes jobb. Hon har nog ett av de jobben jag är mest imponerad av, både för den fysiska och psykiska utmaningen - hon är brandman, eller brandkvinna om vi nu ska följa könsdebatten om ett jämlikt samhälle. Fick en tur i hallen med alla deras bilar och fick klättra upp i en av brandbilarna, jösses vad som är stora!! Provade hennes plats och där satt rökdykar tuberna på ryggstödet, färdiga att krängas på. Provade givetvis förarsätet oxå, skulle vara grymt kul att provköra. Kan ju dock avslöja att jag inte riktigt var klädd för livet på en brandstation... jag hade stuprörsjeans, stövlar och handväskan i högsta hugg. Inte ätt att klättra runt då inte, å dom där bilarna, dom är sjukthöga.
Fick se vad som händer när det går ett larm oxå, tog typ 3 sekunder så var alla färdiga att dra, dom ska vara ute inom 90 sek om det händer nått! K behövde iallafall inte åka iväg så vi fortsatte våran rundvandring med mina 1000 frågor, nånstanns påvägen berättade hon att alla slangar tvättas så fort dom är använda, för min inre syn såg jag en gigantisk tvättmaskin där dom snurrade runt och skulle sedan trasslas ut, vilket jobb! Så var det ju såklart inte, det var en låååång tvätt där slangarna låg platta :-D

Tack K för rundvandringen!!!

0 personer tycker något:

Skicka en kommentar

Etiketter