Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

söndag 15 mars 2009
Vad är det med folk?
Vi väntar ju som bekant en son, helt underbart och jag känner mig lyckligt lottad som får en av varje (trots 10 kartonger med rosa Wilma kläder som nu måste säljas ;-))!
Iallafall så tycker jag allt som oftast nör vi berättar det att reaktionen är,
-men då får ni ju göra en flicka till sen...

ehh, va? HAr man misslyckats för att man inte får en dotter till? är killar mindre värda eller vad är det med folk? Jag blir uppriktigt ledsen när jag hör delar av min omgivning, varför ska jag behöv 'göra' en dotter till sedan? duger inte vår son???


5 personer tycker något:

Unknown sa...

Jag tycker det är underbart att ni får en av varje!! Du är lyckligt lottad som får det!! Visst är tjejer bra men jag vet inte om vi är bättre! ;)

Johanna sa...

Åh, typiskt att folk ska ha åsikter om allt. Jag är super nöjd och jag har ju en av varje ;) Njut och försök strunta i vad folk säger.

Kram

Johanna sa...

Ja det är märkligt... Men tänk också på hur utbrett det är på vissa håll i världen att folk hellre vill ha pojkar och gör allt möjligt konstigt för att inte få flickor.
Hemskt tycker jag - åt båda håll! Spela roll då, det är en liten människa och det är väl det viktigaste!! En lite gullgosig bebis!!! :)
En av varje är verkligen lyx! Heja er! (Och han kan väl också ha lite rosa??!!)
Puss och kram!

Ursula Andersson sa...

Vi har fyra pojkar, och så en liten tjej ... Gissa om folk har tjatat om könet på den lilla! Typ, ja nu slipper ni ju skaffa fler barn eftersom ni fick en tjej till slut ... Som om vi fått fem barn för att vi så desperat ville ha en tjej! Jag tycker att folk som inte har något smartare att säga hellre kan vara tyst. Hade vi absolut velat ha ett barn av ett särskilt kön så hade vi adopterat.

Apropå fabriksordern: kolla så ni får eluttag på alla väggar ni behöver lampor etc, typ i hallen. Utearmatur underlättar också. När vi valde tapeter så tog vi samma i större delen av undervåningen, och vi valde även ett och samma golv till hela nedervåningen. Fondväggar kan man göra efteråt, och det fanns ändå inte så mycket snyggt att välja mellan ... Men det är min åsikt.

Anonym sa...

Jag har fått kommentaren då de fick veta att jag väntade en son.
Men vad bra, då har ni ju en av varje sen. (ungefär som om man aldrig skaffar fler sen typ)

Skicka en kommentar

Etiketter