Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

tisdag 10 mars 2009
Svårt med namn till bebisen, här kommer 10 favoriter just nu, vilka är era?

1. Emil
2. Victor
3. Edvin
4. Simon
5. Gustav
6. Samuel
7. Carl
8. Lucas
9. Isaac
10. Adam

Maken och jag är inte helt överrens om vilka namn som ska ligga på topp 10, om ham får välja så vill han stryka några från min lista.

8 personer tycker något:

Anonym sa...

Ååå.. härligt =)
Jag la själv upp lite bebiskläder på min blogg här om dagen. Börjat spara litegrann.. :) För framtiden.
Angående barnnamn så är mina egna favoriter: Nathanael och Nemiel. Bland pojkar och tjejer är: Nikki Lee och Nikita.
Men finast av dina namn är: Emil, Victor, Samuel och Adam :)

Anonym sa...

Jag tycker Hobon passar utmärkt på buggan! Har dock inget att jämföra med heller ;) Men det funkar!
Ang namn så gillar jag lite ovanligare/nymoderna namn än de på din lista. Vi hade jättesvårt att hitta ett enda pojknamn så det var väl tur att vi fick en liten Nora ;)
Isac & Edvin är kanonfina, de hade jag på top 10! Måns är gulligt!

Unknown sa...

men åhh, ska ni få en liten kille!! Grattis!! Vilken lycka, då är ni 2 pojkar o 2 flickor!!
är så lycklig för din skull så jag gråter... feber o gravid = extra känslig! Kramiz

Anonym sa...

Maken säger bort med 4 5 7 8 10

Anonym sa...

Hm, många fina....men Victor, Wilma och Victor..... Jag tycker du kan ta bort 4,6,8,9,10. Kolla släktträdet för fler förslag.(Gustav-Adolf t.ex.)
L

Johanna sa...

Personlig favorit är ju såklart Olle ;) Annars så tycker jag om de flesta av namnen du har på listan. Jag tycker om enkla lättstavade namn! Carl, Gustav och Adam är jättefina. Även Filip är en storfavorit!

elska sa...

Jag håller med, det ÄR svårt med namn. =)
För mig var/är det viktigt att namnen skulle låta bra ihop och inte vara för lika.
Jag är inget direkt fan av syskon med liknande namn eller namn med samma begynnelsebokstav.
När jag var gravid m K så hade vi två pojknamn på lut och det var Magnus och Erik.
Wilma & Emil passar bra ihop. =)

Anonym sa...

Mitt favoritnamn är ju självklart Simon ;) men annars tycker jag även att Samuel och Adam är fina namn. Jag gillar dom här klassiska namnen, ratar helt dessa konstiga och orginella namn som de flesta ger sina barn nuförtiden.

Skicka en kommentar

Etiketter