Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

onsdag 15 april 2009
Varje kväll i nästan 2 veckors tid har samma bok lästs innan sovdags för Wilma,

Pappa är sjuk sa lilla spöket laban.

Boken är min från när jag var liten och jag kan minnas att jag också var faschinerad över att han bytte färg varje dag Wilma älskar boken och kan alla färgena och vilken dag han är vad och vad man jämför med, t ex gul som solen, gul som citronen och gul som bananen. Vi läser väl den tills hon e nöjd men vad är nöjet i att höra samma bok dag ut och dag in? Mamman och Pappan kommer ju dessutom snart kunna den i sömnen....

2 personer tycker något:

Lotta sa...

Har du tur kan säkert C få till en prydlig utläggning om barns glädje över upprepning och förutsägbarheter....
Förresten, Bokmusen borde det väl vara läge för....var är den?
L

Johanna sa...

Underbar bok ju. Elin vill gärna att jag ska sjunga trollmor. Den har jag sjungit för henne ända sedan hon föddes... där kan vi snacka upprepning ;)

Skicka en kommentar

Etiketter