Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

fredag 15 maj 2009
Snart reser dom vårt hus.
Japp, det är helt galet men om ca 5 veckor reser dom vårt hus.
Just nu pågår arbete med grunden och dom har gjutit plattan till garaget, enda problemet var väl att som missade (!) golvbrunnen... Å hur hade dom då tänkt att tex snö skulle rinna bort.... Tur att maken är uppmärksam och påpekade det på en gång.

Beställningen av allt kakel och klinker till hall, kök och badrum är gjord och plattsättaren bokad. Nu ska vi ta en sväng till Alviksmåleri och se om vi kan hitta nån snygg fond till hallen (förutsatt att jag får om från läkarna att börja röra på mig).

I förrgår kom det ett placeringserbjudande från nya komunen så Wilma har alltså fått en förskoleplats, dock inte förrens från 8 september då dom håller på att bygga om och renovera den fsk. Men som tur är så ska ju jag endå vara hemma, å maken får ta ut föräldradagar för Wilma fram tills hon e inskolad och klar och sen börja jobba vilket ju gör att vi kommer vara hemma alla 4 i drygt en månad och lära känna bebis och så. Dessutom har jag en baktanke.... altanerna borde kunna komma på plats samt kanske övervåningen kan påbörjas!


Har funderat lite på planlösning där uppe och det här är ett ganska hett förslag;

Tror ni det blir bra?

4 personer tycker något:

Unknown sa...

Vad spännande!!!
Själv har vi slutbesiktning på måndag!!! Förstå hur snabbt det går, inte länge sedan vi bestämde oss för att bygga hus!!
Ska bli underbart!!
Hoppas du blir bättre och att du slipper vara sängliggande, snart e jag hemma på heltid!

Kramiz o trevlig helg!

Elin (Edvinsmamma) sa...

Det där kommer att bli kanonbra!
Skulle också vilja ha ett allrum uppe där barnen kan se på film och spela tvspel utan att det stoppar tvtittande på den "rätta" tvn nere....

Den där planlösningen tror jag absolut på...är förtjust i den sneda väggen med :)

Kram

Anna-Lena sa...

vilket dagis har ni fått plats på? jag har sökt ett jobb som kokerska i bro :O)

fanny sa...

gillade den stora klädkammaren, något för mig :-D hehe min har blivit alldeles för liten

Skicka en kommentar

Etiketter