Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

fredag 15 maj 2009
Vi är alltid jätte_noga med att märka alla Wilmas kläder.
Finns inte ett plagg som är dagisvänligt som det inte står namn i, å det är ju det dom vill, eller hur? Förskolepersonalen alltså. Å sen är det ju bra så att man vet att man får med sig sitt eget barnskläder hem å inte nån annan då det finns ganska många som har lika ytterkläder.
Vi har trots detta eviga märkande och letande och kontrollerande blivit av med flera saker som aldrig återfunnits, frågan är vad förskolan har för ansvar då?

Två incidenter har stört mig extra mycket den här våren;
Första gången var när jag kom en morgon och inte hittade hennes blåa skaljacka, letade överallt och den var bara borta. Gick ut på gården där alla var och frågade personalen om dom visste. Det gjorde dom inte. Det visade sig att den hängt utomhus hela natten på gården. Är det verkligen ok??? Borde det inte vara så att personalen ska kolla om och hurvida det finns kläder var ute på gården när dom sista går in???

Nästa händelse tog plats idag;
Maken kommer till dagis för att hämta Wilma, möter en gråtande Wilma utan jacka som fryser, en pedagog kommer efter och säger att ja hon har varit hopplös hela dagen men jag har sagt åt henne att ta på sig sin jacka, vad dom missat då är att hon inte haft sin fleece sedan morgonens uteövning och hur ska barnet kunna ta på sig nått hon inte har? Maken undrar ju givetvis var jackan är för att kunna ta på henne den, näää det visste dom inte. Pedagogen som tjatat på henne om att ta på den kläcker ur sig att, den tog hon nog av sig i förmiddags å sedan dess har jag inte sett den. Hon hade kanske inte den på sig när hon gick ut efter lunch... Jamen för gudskull så varmt har det ju inte varit idag!!! Maken börjar sökandet efter den försvunna jackan och hittar ingenting. Den finns bara inte. Då kan man fråga sig, vem bär ansvaret för kläder som är avtagna ute på gården? kan man lägga det på en 3½ åring? Vem ska se till att kläderna följer med när det är dags att gå in? Efter ytterligare letande på andra avdelningar och på andra barns krokar kan det konstateras att det finns en lika dan fleece som Wilmas fast i 2 storlekar större hängandes hos en annan flicka på en annan avdelning. Personalen föreslår att vi ska ta med den hem istället då, det tyckte inte maken. Så kan man ju inte göra! Maken åker helt enkelt hem utan jackan. Senare på kvällen ringer den andra flickans mamma och
berättar att hon har Wilmas fleece, hon kollar aldrig om det står rätt namn i utan tar det som hänger där bara. Nu var det en ren slump att hon såg det för hon skulle leta efter en sak i barnets ficka. Men det är ju ganska stor skillnad på 104 och 116. Frågade oxå om vi hade deras jacka för dom behövde ju den i helgen... ehhh som om det skulle vara vårt problem??? Kolla kläderna lixom. E iallafall glad att vi fick tillbaka denna, annars hade jag nog drivit det vidare. Men sjukt irriterande. Är det bara jag som är mån om att mitt barn får med sig sina kläder hem och ingen annans??

4 personer tycker något:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jätte konstigt att dom inte kollar bättre och håller reda på barnens kläder. Ok att dom har många jackor, byxor, mössor och vantar att hålla reda på...men det är väl en av dom sysslor dom är anställd för?

Förstår absolut att du blir irriterad!

Kram

Anna sa...

Verkar vara dåligt koll hos personalen, dom ska ju ha koll så ungarna har rätt kläder på sig & att kläderna är med in där ungarna går in.
Jag hade helt klart klagat hos chefen.

Johanna sa...

Inte okej alls tycker jag. Okej om någonting kommer bort någon gång, men ska barnen vara ute så ska de ju inte frysa! Jag skulle bli galen! Men hon byter dagis snart va?

Anna sa...

Slarv från personalen då det upprepas. I parken där Lova gått 4 terminer har dom varit mellan 12-16 barn och inget har försvunnit för mig. Och då är de alltid ute. Ingen mössa,ingen vante, nada, om det försvinner någonstans är det hemma hos oss. Jag HOPPAS Lovas förskola kommer att ha koll.

Skicka en kommentar

Etiketter