Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

lördag 16 maj 2009
Det är tur att min syster är världens bästa.
Maken lämnade ju oss i morse för roligare grejjer och här stod jag och Wilma, vi började dagen med en mysfrukost och sedan tog vi tag i oss själva, har på en vecka hunnit glöma bort hur mycket det är som kräver energi på förmiddagen...
Men barnet fick på sig kläder, tofsar sattes upp, allt i ett behagligt tempo för att mina sammandragningar inte skulle påverkas för mycket.

Sen blev det dans till Pippi Långstrump, Madicken och andra Astrid Lindgren favoriter.



Mitt i dansen kom min syster och tur var nog det för Wilma började bli lite trött. C dukade genast upp till lunch och sen gick hon och W ut. Jag fick ligga kvar på soffan och tur var väl det för det märks på kroppen att man äter alldeles för mycket mediciner, jag e konstant trött, magen har packat ihop totalt och livet känns ganska surt.

Dom kom hem igen lagom tills middagen skulle påbörjas och snart vankas det ost och spenatpaj med massa grönsaker. Dessutom har fantastiska syster C bakat alvbröd till mig, det kan vara bland det godaste som finns! Mormor har kommit hit oxå så nu ska vi bara mysa resten av kvällen, alla 4. Vad skulle jag göra utan dom?

3 personer tycker något:

Anna sa...

Hej!
Pollyfluff är galet gott att ha i tårta :) Måste dock påbörjas dagen innan man ska ha tårtan.

Dagen innan: smält samman 180 gram Pollygodis med 3 dl grädde på spisen. Tar lite tid då allt måste va smält. Ställ in den i kylen, den måste va kall när nästa steg görs.

Tårtdagen: ta ut fluffen ur kylen och vispa upp den med elvisp så den blir fluffig. Klart! :)

Jenny sa...

Så söt hon är :) Ha en riktigt fin lördag kväll!

Johanna sa...

Ja, vad skulle man göra utan sina goa familjer?
Wilma ser riktigt lycklig ut på korten :)
Kram

Skicka en kommentar

Etiketter