Kontakta mig

skrotochkorn@gmail.com

Bloggarkiv

Besöksstatistik

Bloggens alla besökare:
Månadens besökare:
Veckans besökare:
Dagens besökare:

Mina auktioner

söndag 24 maj 2009
Inte för mig men för dom andra 2 i familjen....

Hembjudna på middag till makens nya chef, lite nervöst. Hade ingen aning om vad jag hade att vänta mer än att S bedyrade att han var trevlig och säkert hans fru och barn oxå. Visade sig att dom bor granne med med det huset där jag gick som dagbarn innan jag blev satt på dagis. Jakanbor med andra ord. Å då kan man ju inte vara läskig ellr hur?
Visade sig att vi hade mycket mer gemensamt än vad jag någonsin kunnat tro, vi har nästan bott grannar, vi känner samma folk trots att det skiljer ganska mycket i ålder på oss. Alla hade vi, inklusive deras barn haft samma lärare på låg och mellan. Dessutom jobbar jag och chefens fru i samma koncern, och kom fram till hade vi hade ganska många gemensama bekanta på den vägen oxå. Världen är bra liten.

Vi grillade och Wilma blev väl omhändertagen av deras dotter som lät henne få följa med överallt. Som tur var hade vi tagit med badkläder då dom har en pool och när dottern och hennes kompis skulle bada, ja gissa vem som mer ville det.... Wilma såklart! Lyckades övertyga sin far om att det skulle vara toppen med bad å så fick dom hoppa i båda 2, pollen blöd på 25-26 grader och med tanke på lufttemperaturen igår kväll så var det ingen som riktigt ville kliva upp!

Vi kom hem supersent, och Wilma var en solstråle hela kvällen, somnade inte förrens i bilen runt 23.30...

1 personer tycker något:

Anna sa...

Oj det där va ju en pool,jag tänkte på en liten pålastpool för barn tills jag såg bilderna. En sådan skulle man ha!

Skicka en kommentar

Etiketter